Κυριακή 9 Ιουνίου 2013

Το επόμενο θέμα προσφέρεται ιδιαίτερα για εκτεταμένη μοτιβική επεξεργασία, κάτι που εκλαμβάνεται σαν επιπλέον προσόν σε μια εναρμόνιση στις πανελλήνιες εξετάσεις αλλά και γενικά.
Αρκετά σημεία του αντιμετωπίζονται με περισσότερους από έναν τρόπους. 
Πρέπει όμως να έχετε υπ΄όψη σας τα εξής:
  • Δεν εναρμονίζουμε όγδοα (και πόσο μάλλον δέκατα έκτα) με ξεχωριστή συγχορδία, παρά μόνο με διαβατικό 6/4.
  • Ο αρμονικός ρυθμός (κάτι που αξιολογείται ξεχωριστά συμφωνα με οδηγια προς μαθητές και  βαθμολογητές) δηλ "κάθε πότε αλλάζουμε βαθμίδα" πρέπει να έχει μια ισορροπία, δεν μπορεί δηλ. σε ένα μέτρο να έχουμε 6 συγχορδίες και σε κάποιο άλλο 1. Το σύνηθες (αυτό βέβαια εξαρτάται κι από το μέτρο, όπως για παράδειγμα το θέμα του 1991 σε 12/8 που είχε εκτός των άλλων και "απαίτηση" για πυκνό αρμονικό ρυθμό) είναι να έχουμε στην πλειοψηφία των μέτρων 2 συγχορδίες.
  • Ένας φθόγγος ξένος προς την τονικότητα, πιθανότατα μπορεί να ερμηνευτεί και σαν αλλοιωμένος, αλλά και σαν μετατροπία εξίσου σωστά, τουλάχιστον από άποψη  θεωρίας της αρμονίας. Αυτό που μας ενδιαφέρει όμως είναι η "λειτουργικότητα των συνδέσεων" κάτι που τονίζεται στις οδηγίες που δίνονται και αξιολογειται με 50/100. Λειτουργικότητα σημαίνει η επόμενη συγχορδία να μπορεί να συνδεθεί με την επόμενη, χωρίς να δημιουργεί τεχνικά ή στυλιστικά λαθη. Τεχνικά λάθη σημαίνει παράλληλες, ευθείες κινήσεις, κακές αρμονικές σχέσεις κ.λ.π. ενώ στυλιστικά, σημαίνει να συνδέονται βαθμίδες που στην κλασσική αρμονία μόνο κατ΄εξαίρεση μπορούν να συνδεθούν, όπως π.χ. ΙΙ-Ι ή V-ΙΙ  κ.λ.π
Αυτά που σας περιγράφω τα τονίζω συνεχώς στους μαθητές μου, καθώς και στα παιδιά που επικοινωνούν μαζί μου, που ομολογώ οτι έχουν μια σύγχυση ως προς αυτό το θέμα. 
Εννοείται, πως ιδιαίτερα αυτές τις μέρες, είμαι κοντά σας για οτιδήποτε με χρειαστείτε.

thodorisbroutzakis@gmail.com
skype: thodorisbroutzakis69


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.