Επανέρχομαι, με την εναρμόνιση του ζητήματος Γ1 (άσκηση κλασικής αρμονίας), καθώς και με έναν μικρό σχολιασμό των επαναληπτικών εξετάσεων του μαθήματος "Μουσική Αντίληψη και Γνώση".
Η ταπεινή μου άποψη είναι πως η βαθμολογική βαρύτητα του παρακάτω θέματος θα πρέπει να επανεξεταστεί.
Θεωρώ με λίγα λόγια πως είναι άδικο να πιάνει 8 μονάδες ένα αξιολογότατο θέμα αρμονίας, το οποίο για να εναρμονιστεί προϋποθέτει γνώση και προσπάθεια ετών, ενώ μερικές απλές ερωτήσεις (π.χ. Β2) που ο υποψήφιος μπορεί απλά να αποστηθίσει, να πιάνουν 10 μονάδες.
Με λίγα λόγια ο μαθητής που δεν θα αγγίξει καν το εν λόγω θέμα, δε θα χάσει τίποτε το ουσιαστικό (8/100). Άρα γιατί να προσπαθήσει δυσανάλογα με το προσδοκώμενο βαθμολογικό όφελος;
Μα απ' την άλλη όμως αν δε γνωρίζει έστω και κατ' ελάχιστο κλασική αρμονία, ως φοιτητής, πώς θα μπορέσει να ερμηνεύσει με ουσία το ρεπερτόριό του; Πώς θα κατανοήσει σε βάθος το καλλιτεχνικό ιδίωμα του συνθέτη για να το αποδώσει κατάλληλα; Τα κομμάτια τα οποία θα κληθεί να παίξει θα του είναι μόνο μερικές εκατοντάδες άψυχες νότες.
Ένα δεύτερο σχόλιο αφορά την κακή ποιότητα σκαναρίσματος της παρτιτούρας του ζητήματος Γ2. Συγχωρήστε με, μα η δεύτερη σελίδα ήταν απλά τραγική. Δε νομίζω πως ταιριάζει σε τόσο σοβαρές εξετάσεις κατά τα άλλα (και το εννοώ), μια τέτοια προχειρότητα.
Καλά αποτελέσματα στους υποψήφιους
Θοδωρής Μπρουτζάκης
thodorisbroutzakis@gmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.