Αν και βρίσκομαι "εκτός έδρας" και σας είχα χαιρετήσει για καλοκαίρι, πολλοί υποψήφιοι επικοινώνησαν μαζί μου και μου διατύπωσαν αρκετά ερωτηματικά σε σχέση με τα ερωτήματα της 3ης ομάδας.
Εννοείται πως δε μπορώ να μη λάβω υπ' όψη μου την αγωνία τους αν και ο ελεύθερός μου χρόνος είναι ελάχιστος και η πρόσβασή μου στο διαδίκτυο είναι εξαιρετικά δυσχερής.
Στο ερώτημα Γ1 (δηλαδή στο ανάριθμο μπάσο), υπάρχει ένα "φαρμακερό" 5ο μέτρο με μία γρήγορη χρωματική κίνηση, η οποία σύμφωνα με αυτά που προηγούνται και με αυτά που έπονται, εκτιμώ (χωρίς να είναι και η μοναδική ευσταθής αντιμετώπιση) πως καλό είναι να εκληφθεί ως μία 5η της συγχορδίας, η οποία αστραπιαία θα έλεγα οξύνεται και έπειτα επανέρχεται στην αρχική της θέση.
Στα μέτρα 2 και 3 έχουμε μια αρμονική αλυσίδα, ενω από το 3 προς στο 4 εμφανίζεται μια εναρμόνια μετατροπία. Στο 6ο μέτρο το θέμα μετατρέπει σε Ρε ύφεση μείζονα, που με τη σειρά της είναι Ναπολιτάνικη στην Ντο ελάσονα που είναι και η αρχική τονικότητα.
Ιδού ένα δείγμα της εν λόγω εναρμόνισης:
Πολλά παιδιά με ρωτούν αν το ανάριθμο μπάσο συμπεριλαμβάνεται στην ύλη του υποχρεωτικού αρμονίας. Η απάντηση όπως θα διαβάσετε και παρακάτω είναι ΝΑΙ, άσχετα αν αυτό κατά κανόνα δεν συνηθίζεται.
Αν ισχύει κάποιο νεώτερο θεσμικό πλαίσιο παρακαλώ διορθώστε με, αλλά σύμφωνα με το Φ.Ε.Κ. της 11ης Νοεμβρίου του 1957, τεύχος πρώτο, αριθμός φύλλου 229 στη σελίδα 1758, αναγράφονται τα εξής για την ύλη του μαθήματος της υποχρεωτικής αρμονίας:
Γ2.1 Το απόσπασμα ξεκινά από Bm και αν θεωρήσουμε πως μετατρέπει αυτό γίνεται στην σχετική D. Η χρωματική κίνηση του 2ου και κατά συνέπεια και του 6ου μέτρου δεν αποτελούν μετατροπία.
Γ2.2 Το θέμα εκτίθεται στα μέτρα 1-4 από τα βιολοντσέλα με pizzicato παίξιμο με τα φαγκότα να συνοδεύουν, ενώ στα μέτρα 5-8 γίνεται αντιστροφή ρόλων.
Γ2.3 Με την αντιστροφή ρόλων που προαναφέρθηκε.
Γ2.4 Παραπέμπει στον Καλαματιανό λόγω μέτρου 7/8 και διαίρεσης αυτού σε 3-2-2.
Γ2.5 Ισοκράτημα ή πεντάλ (ακούγεται συνεχώς μια συνήχηση Ρε-Λα. Μικρές αποτζιατούρες τονίζουν ψευτοπροσαγωγικά τις παραπάνω νότες, η μία από κάτω κι η άλλη από πάνω).
Γ2.6 Το θέμα του κομματιού εμφανίζεται στα μέτρα 5-8 και επαναλαμβάνεται στα μέτρα 9-12.
Καλά αποτελέσματα
Θοδωρής Μπρουτζάκης
thodorisbroutzakis@gmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.