Τρίτη 9 Ιουνίου 2015

Λίγες ημέρες πριν τις εξετάσεις δίνω ένα τελευταίο θέμα μαζί με την εναρμόνισή του.
Ένα θέμα λίγο ιδιόμορφο θα έλεγα, με αρκετές δυσκολίες.
Η μελωδία αν ακουστεί μόνη της, έχει σε πολλά σημεία της μάλλον ατονικά χαρακτηριστικά, πράγμα που έμμεσα αποδεικνύει τις συνεχείς μετατροπικές της μεταβάσεις.
Έχει 2 αλυσίδες (η 1η όχι τόσο εμφανής), κάπως ανορθόδοξο τονισμό μιας και τα όγδοα εμφανίζονται στην αρχή του μέτρου και αξιοποιεί σχεδόν ολόκληρη την έκταση της Soprano.
Θα έλεγα πως χρειάζεται πολύ καλή γνώση της αρμονίας για μια σωστή αντιμετώπιση.
Στην δοσμένη εναρμόνιση (που δεν είναι σε καμμία περίπτωση δεσμευτική) δεν χρησιμοποίησα μιμητική ή άλλου είδους επεξεργασία, αν και το συγκεκριμένο θέμα προσφέρεται για κάτι τέτοιο, για να μην επιβαρύνω επιπλέον την αρμονική κατανόησή του.
Όπως συχνά τονίζω, δείτε το και σαν μια άσκηση πάνω σε επι μέρους τομείς, όπως τη λύση του προσαγωγέα κατά διάστημα 4ης ελατωμένης προς τα πάνω, τις μακρινές μετατροπίες, τη χρήση των αλλοιώσεων πάνω σε 4 διέσεις οπλισμό, την πλάγια πτώση και κυρίως την ορθή στυλιστικά αλληλουχία των συγχορδιών.
Προσπάθησα με λίγα λόγια να συμπεριλάβω μεσα σε λίγα μέτρα, ένα μεγάλο αριθμό "αντιξοοτήτων" με την έννοια των τεχνικών δυσκολιών και την εν γένει εφαρμογή της γνώσης της ύλης.
Θα επανέρθω τις ημέρες των εξετάσεων, ανεβάζοντας τις λύσεις των θεμάτων, τόσο της "Αρμονίας", όσο και του " Έλεγχου των Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων".

Θοδωρής  Μπρουτζάκης


thodorisbroutzakis@gmail.com
Skype: thodorisbroutzakis69










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.